سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

1- روایات مربوط به جانشینان پیامبر که تعداد آنها را دوازده نفر و همگی آنها را از قریش معرفی فرموده تنها در منابع شیعه نیامده بلکه این روایات در منابع معتبر اهل سنت نیز فراوان به چشم می خورد از آن جمله به حدیثی که در صحیح بخاری ج 4 ص868 آمده توجه فرمائید :

عن عبد الملک قال سمعت جابر بن سمره قال سمعت النبی صلی الله علیه و سلم یقول یکون إثنا عشر امیر فقال کلمه لم اسمعها فقال ابی انّه قال کلّهم من قریش

جابر میگوید : شنیدم پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود دوازده امیر و خلیفه خواهد یود ، سپس کلامی را اضافه فرکود که نشنیدم پدرم گفت حضرت فرمود همه آنها از فریشند .

و نبز در صحیح مسلم ج6 ص4 با شرح نودی آمده:

عن جابر إنّه قال سمعت رسول الله صلی الله علیه و سلم یقول لا نرال الدین قائما حتی تقوم السّاعه او یکون علیکم اثنا عشر خلیفه کلّهم من قریش

دین تا قیامت پایدار است تا این که دوازده خلیفه که همگی از قریش هستند بر شما حاکم شوند .

و در مسند احمد ج4 ص96 آمده :

عن معاویه(بن ابی سفیان) قال : قال رسول الله صلی الله علیه و سلم من مات بغیر امام مات میته جاهلیه

کسی که بدون امام بمیرد به جاهلیت مرده است

و دهها روایت دیگر مه جهت اختصار از ذکر آنها خود داری می نماییم حال براساس این مدرک که مربوط به خودتان است و شما باید آنها را باور داشته باشید  به این سوالات پاسخ دهید در صورتی که به سوالات پاسخ داده شود با کمال میل به بحث های علمی خارج ازتعصب براساس کتاب وسنت ادامه خواهیم داد .

1- با توجه به این که پیامبر تعداد خلفا – یا امامان- بعد از خود را در این روایت 12 نفر و همگی را از قریش معرفی فرموده اند شما آنان را به نام معرفی نمایید زیرا شما مسلما به درستی سخن پیامبر ایمان دارید؟

2- اما زمان شما اکنون چه کسی است ایشان را نام ببرید و معرفی نمایید زیرا اگر شما اکنون بدون شناخت امام زمانتان بمیرید به فرموده پیامبر اکرم به مرگ جاهلیت مرده اید و می دانید که مرگ هر لحظه ممکن است به سراغ شما بیاید؟

از پاسخ روشن ، متین و مستدل شما بسیار ممنون خواهم شد


   مدیر وبلاگ
جواب دادن به شبهه ها
من فردی هستم که خود را نوکر مهدی می نامم عاشق مهدی اما دلش را خیلی شکستم امیدوارم که منتقم آل عبا بیاید و از قاتلین مادر انتقام بگیرد به امید آن روز صلوات...
نویسندگان وبلاگ -گروهی
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :4
کل بازدید : 208714
کل یاداشته ها : 43


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ